چهار نکته برای افزایش فروش

من به شخصه محصور نقش چین در جهان شده ام. آن ها با بسیاری از کشورها از جمله کشورما (امریکا) روابط دوستانه / خصمانه دارند و در حالیکه کسری بازرگانی امریکا با چین به بیش از صدها میلیارد می رسد، ما مداوم در حال واردات محصولاتی با قیمت پایین تر از چین هستیم.

چند سال پیش برای گرفتن سرپرستی دختر بچه ای به نام Ziann همراه خانواده ام به چین رفتیم. ما حدودا بیش از دو هفته را در آنجا گذراندیم و این مدت برای آشنایی با سبک زندگی و تکنیک های فروش آن ها کافی بود. در این قسمت چهار نکته مهمی را که می توانید در کسب و کارتان مستقر و پیاده سازی کنید، بیان می کنیم:

  1. با فروشندگان بزرگ شروع کنید

ممکن است فکر کنید این نکته نیاز به یادآوری و بازگو ندارد. می دانم که شما از قبل این نکته را می دانستید اما برای موفقیت سعی کنید همین هفته نیروی فروشتان را بازنگری کنید. از شریک یا همکار مورد اطمینانتان بخواهید به فروشگاه های تحت مدیرتتان برود یا خودتان با خط فروش تماس بگیرید و درمورد محصولات یا سرویس هایی که ارائه می دهید پرس و جو کنید. اگر همکارتان صددرصد و کاملا صادق باشد، من شک دارم که از کیفیت خدماتی که دریافت کرده کاملا رضایت داشته باشد.

کسب و کارتان زمانی برایتان درآمد زایی خواهد کرد و پولساز خواهد شد که فروشندگانتان فروش داشته باشند. این بدان معناست که فروشندگان بزرگ و خبره فروش بیشتری خواهند داشت که این امر منجر به افزایش درآمد زایی برای شما می شود. با اینکه شما مسئول امر فروش نیستید اما باید برای آن کار کنید و اگر تیم فروش کارشان را بخوبی انجام نمی دهند در واقع دارند سرمایه شما را از بین می برند.

بر تیم فروش نظارت داشته باشید تا ببینید آیا میل و اشتیاقی به فروش دارند یا خیر. که اگر نداشتند قطعا باید اخراج شوند. قطعا افراد بسیاری وجود دارند که به علت نیازی که به پول دارند سعی می کنند فروش و عملکرد مناسبی داشته باشند.

  1. نسبت به مشتریان بی تفاوت نباشید

در این قسمت متوجه می شوید که چرا داستان سفرم به چین را مطرح کردم. چینی ها در فروش خبره هستند و اشتیاق فراوانی به فروش دارند. هر فروشگاهی که من به آن مراجعه کردم فروشنده فوق العاده ای داشت. فورا از من می پرسیدند که نیاز به کمک یا پاسخی دارم یا خیر. اگر جنسی را بر می داشتم، حتما درمورد آن چیزی می گفتند مثل “جنسی که بر داشتید کیفیت بسیار خوبی دارد و امروز با قیمت ویژه بفروش می رسد.” آن ها واقعا می خواستند که فروش داشته باشند و در واقع می خواستند که همان لحظه بفروشند. آن ها در برابر مشتری بسیار فعال بودند تا بتوانند این کار را انجام دهند.

من به شخصه از هر 10 فروشگاهی که در امریکا به آن پا می گذارم فقط یک یا دو فروشنده را می بینم که واقعا می خواهند فروش داشته باشند. خیلی وقت ها وارد فروشگاه می شوم و فروشنده حتی استقبال نمی کند. شما دوست دارید با چه نوع کارمندی کار کنید؟ کسی که حتی نمی تواند سلام کند یا کسانی که تلاش بسیاری برای فروش محصولتان انجام می دهند؟

  1. در هر فرصتی مشتری را دعوت به خرید بیشتر کنید

صاحبان فروشگاه در چین ارزش دعوت به خرید بیشتر را می دانند. در هر خریدی که من می کردم، به من موقعیت یک خرید دیگر پیشنهاد می شد که معمولا این کار با جنس های ارزان قیمت یا گول زننده ای که کنار صندوق پرداخت فروشگاه بود، صورت می گرفت. همین که دست به جیب می شدم فروشنده یا صاحب فروشگاه تلاش آگاهانه ای را برای افزایش ارزش من به عنوان مشتری صورت می داد. در ابتدا فکر می کردم که این موارد فقط در یکی دو فروشگاه وجود خواهد داشت اما به سرعت فهمیدم که همه فروشگاه ها سعی در فروش بیشتر دارند. سوال می پرسیدند، پیشنهاد ارائه می کردند و قیمت می دادند. من نیز در مورد برخی از این پیشنهادات از آن ها پرس و جو می کردم و نتیجه کار این بود که با تلاش کمی پول بیشتری نصیبشان می شود.

پس از کلی خرید، هنوز هم در فروشگاه می ماندم.

شما پیشنهاد خرید بیشتر ارائه می دهید یا محصولات را درست در جای مناسب قرار می دهید به طوریکه به محض دست به جیب شدن مشتری محصول را به وی پیشنهاد کنید؟ این مورد فقط برای کسب و کارهای سنتی نیست بلکه برای مشاغل آنلاین نیز صدق می کند. باید محصولاتی داشته باشید که به راحتی در دسترس باشند تا زمانی که مشتری خریدی انجام می دهد، سعی در فروش بیشتر کنند.

  1. مشتریان بالقوه را جذب کنید.

فروشگاه های چینی کار مهم و چشمگیر دیگری نیز در جهت جذب مشتری انجام می دهند. همیشه شخصی را بیرون هر فروشگاه می بینید که شما را به ورود به فروشگاه دعوت می کند. آن ها واقعا تمایل به کسب و کار و فروش بیشتر دارند و بنابراین به صورت فعال عمل می کنند. من به شخصه بسیاری از چیزهایی که به دنبالشان بودم را با پرس و جو از این فروشندگانی که بیرون فروشگاه می ایستند، پیدا کردم.

شما هرگز از مشتریان می پرسید که چطور می توانید بهتر به آن ها خدمت رسانی کنید؟ یا از آن ها می پرسید که چیز دیگری نیاز دارند یا خیر؟ آیا شما نیز از فروشندگانی که بیرون فروشگاه بایستند و مردم را به فروشگاه دعوت کنند و به آن ها بگویند که اگر کمکی نیاز دارند، می توانند راهنمایشان کنند استفاده می کنید؟ اگر این طور نیست، قطعا فروش کمتری خواهید داشت! نمی توانید دست روی دست بگذارید و فقط با امید و آرزو توقع داشته باشید که مشتریان به سمت شما جلب شوند.

من چنین تجربه ای را در همه محله های چین داشتم. بیشتر وقتم در جنوب چین سپری شد که علیرغم اینکه معمولا توریست ها زیاد به این مکان نمی روند، تمامی فروشندگان قادر به برقراری ارتباط با من به عنوان یک خارجی بودند و همان میزان اشتیاق برای فروش را داشتند.

ما نیز از بسیاری جهات نیاز داریم که بیشتر شبیه فروشندگان و صاحبان فروشگاه چینی باشیم که به شدت دنبال فروش بیشتر و تلاش برای فروش های بزرگ هستند. شما نیز باید همچون آن ها، مدام در پی کسب مشتریان جدید باشید و از همه بخواهید نگاهی به محصولاتتان بیندازند. اگر خودتان مستقیما امر فروش را انجام نمی دهید، باید نیروی فروشتان را به طور موثر با همان اصول مدیریت کنید.

اکنون پس از کسب این اطلاعات چه تلاشی برای افزایش فروشتان انجام خواهید داد؟

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Design by: ramin saffariرامین صفاری

وبلاگ رامین صفاریramin saffari`s blog