01
آموزش ویدئویی مفاهیم سئو (SEO)
18 آذر 1395
طراحی لوگو
طراحی لوگو مینیمال کارآمد
27 خرداد 1396

افزایش مشتری‌های طراحان گرافیک

graphics

قابل توجه طراحان گرافیکی: نکاتی برای پیدا کردن مشتری و افزایش ارزش خدمات شما

در وب سایت Moonlighting در اینترنت، کارآفرین اینترنتی Shelby Larson مطمئن ترین و اثبات شده ترین روش ها را برای ایجاد درآمدی اضافه به صورت فوری و مستمر و طولانی مدت از طریق وب سایتتان ارائه کرده است. در این نسخه ویرایش شده Larson دو عنصر کلیدی برای شروع یک کسب و کار آنلاین در زمینه طراحی گرافیک را شرح می دهد.

در شروع کار به عنوان یک فریلنسر گرافیکی، شاید مراجعات و مشتریان زیادی نداشته باشید. اکنون در رابطه با چگونگی جذب مشتریانی که شما را به دیگران ترجیح دهند، صحبت می کنیم.

راه های بسیاری برای کسب و کار آنلاین وجود دارند اما ما برخی از آن ها را که در طول زمان کارآمدیشان اثبات شده اند، بیان می کنیم.

در سایت های کاری رقابت کنید

یکی از وب سایت های مورد علاقه من 99Designs  است. من یکسری لوگو برای هر دو کمپانی ام در این سایت سفارش دادم. در این سایت مقاله بسیار ارزشمندی وجود دارد که در رابطه با چگونگی پیداکردن پروژه های مناسب برای خودتان، ایجاد روابط با مشتریان ولذت بردن از کار با این سایت هستند.

سایر سایت هایی که من به شخصه با آن ها کار نکردم اما مطالب مفیدی در این رابطه دارند، شامل موارد زیر هستند:

  • crowdSPRING این سایت یکی از سایت های سنتی برون سپاری کارهای طراحی گرافیکی است. بسیار مشابه با 99Design است و تفاوت کمی با آن دارد.
  • LogoGarden نکته منحصر بفرد این سایت آن است که به صورت اختصاصی برای کارآفرینان تهیه شده است. در این سایت طراحی های گرافیکی استانداردی مثل لوگو و کارت های مربوط به کسب کار وجود دارند که کارآفرینان جوان به آن ها نیاز دارند.
  • Design Observer این وب سایت در درجه اول یک سایت طراحی گرافیکی است، اما در آن درخواست های کاری دیگری نیز مطرح می شوند. مزیت عمده این پلتفرم این است که کارهایی که در آن پست می شوند، به صورت فوری در سایر وب سایت های پربازدید مربوط به طراحی گرافیکی منتشر می شوند.
  • Coroflot این سایت بیشتر دنبال آن است که بر خلاف سایت های فریلنسری، اشتغال زایی سنتی را برآورده سازد. می توانید در این سایت مشخصات و لیست مشاغل مربوط به بیش از دوهزار کمپانی سازنده را مشاهده کنید.
  • Behance این سایت، سایت اختصاصی طراحی گرافیکی نیست اما به علت محبوب بودنش در اینجا لیست شده است.

با اینکه سایت های کاری رقابتی، منابع بسیار غنی و بزرگی برای یافتن شغل به ویژه زمانی که در شروع کار باشید، هستند؛ نباید توانایی تان را برای کار خارج از این سایت ها و ایجاد یک شبکه کاری با سایر افراد حرفه ای دست کم بگیرید. با اینکه ممکن است این کار اندکی سخت به نظر بیاید اما راه بهتری برای برقراری ارتباط و راهنمایی گرفتن از پیوستن به گروه های کاری وجود ندارد. مردم دوست دارند بدانند با چه کسی کار می کنند و دوست دارند چهره مربوط به شخصی که با آن کار می کنند را ببینند. رفتن به چنین مکان هایی، صحبت با دیگران و ملاقات افراد جدید را تضمین می کند. پس از این که آن ها را ملاقات کردید یک ایمیل پیگیری برایشان ارسال کنید و به آن ها بگویید که از ملاقاتشان خوشحال شدید اما یادتان باشد هیچ کاری را التماس نکنید. در شبکه های اجتماعی مثل Linkedln آن ها را به جمع دوستانتان اضافه کنید. طراحان گرافیکی معمولا در شبکه های کاری برتری بیشتری دارند زیرا اکثر مردم می دانند که طراح گرافیکی کیست و نیاز نیست که وقت زیادی را صرف توضیح این که چه کار می کنید یا کارتان دقیقا چیست صرف کنید.

همچنین می توانید کارهای هنریتان را به صورت آنلاین به فروش برسانید. سایت هایی مثل Etsy، Squarespace و Pinterest برای هنرمندان به منظور فروش کارهایشان بسیار مناسب هستند. چندین نمونه کار برای نشان دادن توانایی ها و تبلیغ کارهایتان آماده کنید.

قیمت گذاری کار

ممکن است در ابتدای کارتان تشخیص و تعیین ساختار قیمت گذاری برایتان ترسناک و پیچیده باشد زیرا می خواهید همچنان که قیمتی رقابتی ارائه می دهید، سود دهی نیز داشته باشد. به عنوان یک فریلنسر، روش های متنوع بسیار زیادی برای شکل دهی ساختار قیمت گذاری برایتان وجود دارد، اما در کل دو روش مختلف برای تعیین هزینه ها وجود دارد: ساعتی یا با نرخ ثابت

نرخ ساعتی

دریافت هزینه به صورت ساعتی این مزیت را دارد که شما برای میزان زمانی که واقعا در آن کار کرده اید، پول دریافت می کنید. این روش برای افرادی که در تخمین میزان زمان لازم برای اتمام یک پروژه مهارت ندارند یا در مواقعی که ممکن است مشکلاتی غیر قابل پیش بینی وجود بیایند، بسیار عالی است. وقتی به صورت ساعتی پول می گیرید، به شما بر حسب میزان دقیق ساعاتی که کار کرده اید، پرداخت می شود و در این صورت نیاز به یک نوع سیستم پیگیری برای تشخیص ساعات قابل پرداخت وجود دارد.

وقتی که به این روش کار می کنید، باید میزان ساعاتی را که تکمیل پروژه زمان برده است، محاسبه کرده و آن ها را طوری به مشتری ارائه دهید که مفهوم و شیوه محاسبه آن را متوجه شود. اگر به مشکلی بربخورید و زمان انجام کار بیشتر شود، باید به روشی با مشتری در این مورد صحبت کنید یا این که زمان های اضافه را محاسبه نکنید. از سویی دیگر اگر پروژه را زودتر از زمان موعد به اتمام برسانید می توانید از آن به نفع خود استفاده کرده و در مقابل مشتری از خودتان تعریف و تمجید کنید.

نرخ ثابت

زمانی که طبق نرخ ثابت کار می کنید نیز نهایتا میزان حق الزحمه تان را مانند نرخ ساعتی محاسبه می کنید. زیرا در نهایت باید حدس بزنید که پروژه مربوطه چقدر کار می برد و می خواهید برای آن چقدر دریافت کنید. حتی زمانی که نرخ ثابت بکار می برید نیز مشتریان دوست دارند بدانند که روش محاسبه تان بر چه اساس است. به جای اینکه خط به خط به آن ها روش محاسبه حق الزحمه را توضیح دهید ما چند نکته را برای توجیه شیوه قیمت گذاریتان بیان می کنیم:

  • زمان کاری تقریبی (مثلا شش تا هشت ساعت کاری)
  • این که چند دور تجدید نظر و فیدبک برای کار لازم است

خطر محاسبه نرخ ثابت این است که اگر به مشکلی بر بخورید و پروژه بیش از انتظارتان طول بکشد و وقتتان را بگیرد، باید از بسیاری از هزینه های پروژه صرف نظر کنید. اما هر چه بیشتر کار انجام دهید و تجربه بیشتری کسب کنید، تخمین زدن برایتان راحت تر می شود. وقتی کار زمان کمتری ببرد، تفاوت آن با میزان زمانی که تخمین زده‌اید، به نفع شما خواهد بود.

روش ترکیبی

بسیاری از طراحان معمولا زمانی که می خواهند هزینه را به صورت ثابت برای شروع پروژه تعیین کنند، از روش ترکیبی استفاده می کنند که می تواند شامل مشاوره، تحقیق، پیش محاسبه و غیره باشد. سپس، هزینه پروژه را از آن نقطه به بعد به صورت ساعتی حساب می کنند. شما نیز با توجه به نوع پروژه و مشتری آزادی عمل کاملی برای انتخاب و تغییر بین روش ها و گزینه های مختلف دارید. معمولا می توانید برای مشتریانی که می دانید ممکن است بعد از ارائه کار نیز برای شما دردسر ساز شوند هزینه نگهداری و خدمات پس از ارائه را بالا ببرید.

تعیین نرخ دلخواه خودتان

معمولا اینکه طراحان برای کارهای مختلف هزینه های مختلف نیز دریافت کنند امری رایج است. به عنوان مثال نرخ مشاوره ممکن است حدود 50 دلار در ساعت باشد در حالیکه نرخ طراحی حدود 100 دلار در ساعت و برای کارهای طراحی پیچیده تر مثل انیمیشن نیز ممکن است هزینه ای حتی بالاتر از این صادر شود. شما نیز بدون شک باید تحقیقات خودتان را انجام داده و نرخ های رقابلتی برای نوع کاری که انجام می دهید و مکانی که آن را انجام می دهید پیدا کنید.

به عنوان مثال وقتی گفته می شود: فکر می کنم به طور میانگین با توجه به چیزی که در جاهای مختلف می بینم مبلغ 75 تا 150 دلار در ساعت صحیح و بجا باشد، منظور این است که بعضی با مبلغ 25 تا 50 دلار و عده ای نیز احتمالا با مبلغ بیش از 300 دلار در ساعت کار می کنند. آنچه مهم است این است که باید تشخیص دهید که مبلغ رقابتی برایتان چقدر است و مطمئن شوید که خط مشی و سیاست شما از ابتدای کار واضح و شفاف باشد. در نهایت اینکه مقدار بیعانه دریافت کنید، معمولا مقدار50 درصد رایج و مناسب است.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Design by: ramin saffariرامین صفاری

وبلاگ رامین صفاریramin saffari`s blog