Using Social Media for Business Without Bleaching Out the Social
شبکه‌های اجتماعی برای کسب و کار
14 مرداد 1395
5 Reasons Clients Won't Work With Freelancers (And How to Fix It)
همکاری مشتریان شما با فریلنسرها
23 مرداد 1395

بازاریابی تاثیرگذار

8 Do's and Don'ts of Influencer Marketing

8 باید و نباید بازاریابی تاثیرگذار

زمانی که صحبت از همکاری با تاثیرگذاران برای کمک به تلاش های بازاریابی به میان می آید، شما ممکن است مسیر پرفریبی را پشت سر بگذارید. اگرچه افراد بسیاری ممکن است قصد همکاری با شما داشته باشند، اما باید مراقب باشید که تاثیر آنها بر روی شما و کسب و کار شما نادرست نباشد.

در برخی موارد ممکن است شما توسط یک تاثیرگذار به طور کلی نادیده گرفته شوید و یا منجر شوید که آنها بازاریابی نادرستی را برای شما انجام دهند. با در نظر داشتن این موضوع، در اینجا به چهار باید و نباید اشاره می کنیم که باید در انتخاب تاثیرگذاران به آنها توجه داشته باشید.

  1. تاثیرگذاران خود را با دقت انتخاب کنید

در ابتدا، و مهم تر از همه انتخاب صحیح ترین تاثیر گذار می باشد. شما باید اطمینان حاصل نمایید که طرفداری بخشی از بازار شما می باشد. در این صورت پیام شما به راحتی به افراد منتقل می شود.

برای مثال، در سال 2010، شل هوروویتز در دهمین کتاب خود با عنوان بازاریابی سبز تاثیرگذاران مناسب برای بازار را ناشرین روزنامه ها، وبلاگ نویس ها و نویسندگان پرفروش قلمداد کرد. او به این تاثیرگذاران روی نمود و نتایج بسیار خوبی را از این کمپین به دست آورد.

اگر عنوان این کتاب را در گوگل تایپ نمایید 1070000 نتیجه برای شما نشان داده می شود و بدون تردید می توانم بگویم که حداقل 5000000 نفر به این کمپین دسترسی داشته اند.

اما این را نیز به خاطر داشته باشید که تعداد بالا همواره بسیار عالی نمی باشد. ویکتور ریکی بیان دارد: “هدف قرار دادن افراد بزرگ اجتماعی بسیار عالی می باشد اما این امر همواره به نتایج مناسبی منجر نمی شود. زمانی که قصد دارید کمترین CPI را به دست آورید، تعامل بسیار مهم تر از تعداد طرفداران می باشد.”

  1. پیام های تاثیرگذاران را تقویت نمایید

تاثیرگذاران اغلب تحت ترافیک پیام های متعددی هستند که برای آنها راسال می شود بنابراین کمک شما به آنها در زمینه مدیریت پیام ها می تواند بسیار موثر باشد. شما باید تاثیرگذاری را پیدا کنید که به وی علاقه دارید و سپس محتوای آنها را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید. توجه کنید که باید نام تاثیرگذار را نیز تگ نمایید تا وی از فعالیت های شما آگاه باشد.

اسپنسر اسمیث یکی از کارآفرینان بازاریابی دیجیتال است و بدین نتیجه رسید که به اشتراک گذاشتن مقالات چریل کانر (Forbes) بسیار موثر می باشد. او داستان ها را در LinkedIn و Twitter به اشتراک گذاشت و دیدگاه های خود در مورد مطالب را نیز منتشر می کرد. در پی این اقدامات، کانر با اسمیث تماس گرفت و از وی خواست تا موضوع مقاله بعدی در Forbes باشد.

  1. مواردی را به تاثیرگذاران ارائه دهید تا آنها به همکاری با شما ترغیب شوند

برخی اوقات ایجاد رابطه ممکن است کافی نباشد. برخی از تاثیرگذاران به چیزهایی فراتر از اشتراک پیام ها نیاز دارند بنابراین شما باید آنها را به همکاری با خود ترغیب نمایید. این امر را می توانید با ارائه کمک های مالی یا استفاده از نام تاثیرگذار در یک رویداد خاص انجام دهید.

برای مثال، Cloudways در ابتدا برای جذب تاثیرگذاران به منظور گسترش پلت فرم مدیریت فضای ابری تلاش می کرد. آنها فهرستی از تاثیرگذاران را جمع آوردند کردند اما اکثر آنها درخواست همکاری را رد نمودند. برخی اوقات نبود رابطه ممکن است منجر به رد شدن باشد اما در برخی شرایط باید از روش های دیگری در کنار رابطه صمیمی استفاده کنید تا بتوانید نظر فرد تاثیرگذار را به خود جلب نمایید.

Cloudways مجددا به تاثیرگذاران مراجعه کرد اما این بار از آنها خواست تا برای وبلاگ شرکت مصاحبه شوند. این امر منجر به جلب توجه چندین تاثیرگذار گردید و در طی مدتی کوتاه Cloudways توانست بیش از 120 مصاحبه در با آنها منتشر نماید.

  1. از روش های مژده دهنده استفاده کنید

به خاطر داشته باشید که به سراغ چه کسی می روید. تاثیرگذاران برتر به پیشنهادات ارزشمند پاسخ می دهند. این درحالی است که کاربران عادی به کمیت موارد نظیر “ارزان تر”، “کوچکتر” یا “سریع تر” بودن ارزش می دهند. این جایی است که شما باید از عبارت “انقلابی” استفاده نمایید. تاثیرگذاران قصد دارند در سرمایعه گذاری های جالب شرکت کنند بنابراین باید توجه آنها را با استفاده از یک متن جالب جلب نمایید.

ریک کارلایل، موسس Aegora.com از یک روش فوق العاده برای جلب توجه تاثیرگذاران استفاده کرد. در نتیجه کمپین بازاریابی وی، Aegora.com توانست در حدود 500 تاثیرگذار برای وب سایت خود جذب نماید و این امر یکی از فوق العاده ترین اقدامات این شرکت به شمار می رود.

  1. نباید همواره ایمیل های اسپم به تاثیرگذاران ارسال کنید

بله درست است که باید تاثیرگذار خود را در فضای مجازی دنبال کنید اما هرگز در انجام این کار مصر نباشد. این بدین معناست که اندکی صبر نیز برخی اوقات ضروری است زیرا بسیاری از تاثیرگذاران افراد بسیار پرمشغله ای هستند و ممکن است فرصت پاسخگویی سریع به ایمیل های شما را نداشته باشند. اگر در عرض یک هفته پاسخ برای ایمیل خود دریافت نکردید می توانید ایمیل را مجددا ارسال نمایید.

آدارش ثامپی، مدیر عامل LeadFerry، اعلام کرد شما باید همواره در مسیری بین اصرار و عجله حرکت کنید. ثامپی اعلام کرد شما هرگز نباید بیش از دو ایمیل با فاصله حداقل یک هفته ارسال کنید. در این صورت می توانید به موفقیت دست یابید.

تاثیرگذاران نیز افرادی همانند شما می باشند بنابراین شما نیز دوست ندارید به طور مداوم تحت فشار باشید.

  1. ایجاد رابطه خوب با تاثیرگذار را فراموش نکنید

آیا توصیه های ما در مورد پیگیری و طرفداری از تاثیرگذار در بخش بایدها را به خاطر دارید؟ این امر ضروری می باشد زیرا منجر به ایجاد رابطه ای پایدار می گردد. عدم ایجاد رابطه بدین معناست که شما صرفا برای رسیدن به نتیجه عجله کرده و اهمیتی برای فرد تاثیرگذار قائل نیستید.

کریس بولاس، موسس و رئیس Formulytic کسب و کارهای متعددی با درآمدهای 5 میلیون تا 30 میلیون دلار را ایجاد کرده است و همواره به بازاریابی از طریق تاثیرگذاران اعتقاد دارد. بولاس اعلام کرد شما باید در ابتدا به فکر ایجاد رابطه با تاثیر گذار باشید:

کسب و کار به معنای نوعی داد و ستد می باشد بنابراین هرگز صرفا با دیدگاه دریافت به تاثیرگذار نزدیک نشوید. شما نیز باید کاری را برای تاثیرگذار انجام دهید. آیا شما ایده، مهارت یا بازخورد خاصی برای کسب و کار تاثیرگذار دارید؟ از مهارت خود استفاده کرده یا ایده های خود در مورد کسب و کار را با آنها به اشتراک بگذارید.

  1. هرگز تعیین اصول برای تاثیرگذار را فراموش نکنید

تاثیرگذار شما چگونه به طرفداران خود دسترسی دارد؟ از طریق Twitter، Facebook، Instagram یا روش های دیگر؟ روش هایی را به منظور نحوه تگ یا سایر موارد تعیین نمایید تا بتوانید بیشترین بازدید را داشت باشید.

لیندسی وایت Lot801 اعلام دارد اینستاگرام به تازگی تگ کردن تصاویر را ممکن ساخته است. در نتیجه بسیاری از تاثیرگذاران فقط افرادی را تگ می کنند که با آنها همکاری دارند. این یک مشکل عمده به شمار می رود. وایت خاطر نشان کرد:

هیچ کس عکس را لمس نمی کند تا افراد تگ شده در آن را مشاهده نماید اما همه عنوان تصویر را مشاهده می کنند. اگر تاثیرگذار نام شما را در عنوان تگ نمی کند بخش مهمی از طرفداران و فروش را از دست می دهید. از آنجایی که ما این روند را به یک اصل تبدیل کرده ایم در نتیجه آن توانستیم میزان فروش خود را برابر 30 درصد افزایش دهیم.

  1. به طور کامل به تاثیرگذار اتکا نکنید

بازاریابی باید روندی چند رویکردی را در پیش داشته باشد. شما نباید صرفا به تاثیرگذار برای دستیابی به موفقیت اتکا نمایید. تاثیرگذار را به عنوان یک تکه از پازل در نظر بگیرید.

مارک نشات عضو شرکت Powered by Search به اهمیت رویکرد چند جانبه تاکید دارد. وی بر این باور است که در حین ایجاد شبکه تاثیرگذاران، شما باید افراد یا انتشاراتی که موضوع کمپین شما را پوشش می دهند را تعیین نماید. از آنها درخواست همکاری نمایید تا بتوانید کمپین بازاریابی خود را پیش ببرید.

یک کمپین بازاریابی بزرگ راه اندازی نمایید

با استفاده از این نکات می توانید تاثیرگذاران را به سمت خود جلب نمایید تا به اقدامات بازاریابی شما کمک کنند. فقط به خاطر داشته باشید که خودتان باشید و برای دستیابی به موفقیت طولانی مدت به توصیه های تاثیرگذاران اهمیت دهید.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Design by: ramin saffariرامین صفاری

وبلاگ رامین صفاریramin saffari`s blog