online
کسب و کار آنلاین
12 شهریور 1395
3way
کاهش ریسک ارائه محصول
24 شهریور 1395

برندسازی مناسب شما

branding

چگونه برند خود را به طور مناسب بسازید

در Real Leaders Don’t Follow، استیو توباک نحوه آغاز، ایجاد و اداره شرکت های موفق توسط کارآفرینان در بازار جهانی رقابتی را توضیح می دهد. او چشم اندازهای خاصی را برای اتخاد تصمیمات تجاری و مدیریتی آگاهانه ارائه می دهد. در این گزیده، توباک نظریه خود در مورد اینکه چرا شبکه های اجتماعی تنها راه ایجاد موفقیت تجاری نمی باشند و او همچنین نحوه ایجاد یک شرکت موفق را توضیح می دهد.

Unti Vineyards یک کارخانه تولید شراب خانوادگی در سونوما است که توسط جورج آنتی، همسرش لیندا و پسرشان میک مدیریت می شود. Unti تاکنون بسیار موفق بوده اند زیرا آنها اقداماتی را انجام داده و از رقبا پیشی گرفته اند و این اقدام فروش انواع مشروب های ایتالیایی و فرانسوی می باشد. آنها سپس برند خود را ایجاد کرده و به عنوان ارائه دهنده محصولات عالی مشهور شده اند.

اما آنها این آگاهی در مورد نحوه کسب و کار را از کجا به دست آوردند؟ می دانید که آنها یک روزه تصمیم به تبدیل شدن به کارآفرین شراب نگرفته اند. والدین جورج کشاورز بودند و او بیش از چهل سال در این زمینه سابقه داشته است. مایک سالهای زیادی پیش از راه اندازی کارخانه در صنعت شراب فعالیت داشته است. اگرچه لیندا به این حد در این صنعت تجربه ندارد، او پیشتر در زمینه ارتباطات در شرکت های Visa و National Semiconductor فعالیت داشته است.

این افراد پیشتر و قبل از ورود به این عرصه در کسب و کار فعالیت داشتند. آنها در ابتدا شغل های موفقی داشته و تجربه خوبی در مورد نحوه مدیریت کسب و کار به دست آوردند. سپس آنها کسب و کار خود را به راه انداخته و در نهایت محصولات خوبی را برای رضایتمندی مشتریان تولید کردند. اکنون آنها به یک کسب و کار و برندی موفق دست یافته اند. و اغلب کسب و کارها نیز با این روال پیش می روند.

اما امروزه افراد بسیاری وجود دارند که بر این باورند برندینگ شخصی روشی برای ایجاد یک کسب و کار می باشد. و این باور کاملا منطقی است. اینکه بگوییم برندینگ شخصی دیگر از رده خارج شده و تاثیر ندارد یکی از بزرگترین اشتباهات می باشد. این روش پدیده ای است که تمام مرزها و موانع را پشت سر می گذارذ.

میلیون ها نفر مطالبی را در فضای مجازی منتشر کرده و برند خود را ایجاد کرده و شبکه های خود را گسترش می دهند. آنها بر این باورند که فعالیت برای کسب و کار و شغل آنها بسیار سودمند می باشد. برای بسیاری دیگر، کسب و کار و شغل بسیار اهمیت دارد.

اما برای افرادی که آن را کسب و کار خود ساخته اند، آیا این امر ممکن است؟ آیا این شغل می تواند شما را راضی کرده و شما می توانید بدهی های خود را پرداخت کنید؟ می دانم که شما بر این باور هستید. می دانم که متخصصین شبکه های مجازی نیز بر این باورند. اما آیا واقعا اینگونه است؟

ارسال مطالب همانند رفتن و ساحل و ریختن یک سطل یخ در اقیانوس می باشد. در ابتدا شما موج هایی را در آب مشاهده می کنید. اگر دستتان را در آب فرو کنید ممکن است اندکی خنکی را نیز احساس کنید. اما چند لحظه صبر کنید و مشاهده خواهید کرد انگار هیچ اتفاقی رخ نداده است. تاثیرات بسیار کوتاه مدت می باشند. اما آیا این تاثیرات منجر به تغییرات می شوند؟ خیر.

شبکه های اجتماعی نیز این گونه هستند. شما محدوده کوچکی از طرفداران را در اختیار دارید. آنها تاثیر تجاری بسیار کمی دارند بنابراین توجه آنها از ارزش بسیار بالایی برخوردار نیست. شما می خواهید بر روی مشتریان تاثیر بگذارید اما در این میان امواج و صداهای مختلفی وجود دارند که رسیدن صدای شما به گوش آنان را دشوار می کند. علاوه بر این، آنها نیز همانند شما درگیر کسب درآمد در جهان واقعی هستند.

زمانی که سخن از ارتباط به میان می آید، شبکه های اجتماعی بسیار ناکارآمد هستند. در مورد آنها فکر کنید. زمانی که شما به طور رو در رو با افراد صحبت می کنید، احتمال اینکه آنها را تحت تاثیر بگذارید بسیار بالا می باشد. اما این را نیز در نظر داشته باشید که افراد چیزهای زیادی را در ذهن دارند و چیزی که شما می گویید ممکن است از اهمیت بسیار کمی برای آنها برخوردار باشد اما با این حال شما می توانید یک رابطه واقعی ایجاد کنید. تاثیر تمام مطالب، ویدئوها، ایمیل ها، نظرات و پیام ها بر روی افراد دقیقا همانند احساس یک فرد در توکیو بعد از انداختن یخ در آب دریا در کالیفرنیا می باشد.

منظور من را نادرست برداشت نکنید: شبکه های اجتماعی نیز هدفی دارند اما این هدف صرفا برای افراد حرفه ای می باشد. اگر شما یک فرد بسیار مشهور بوده و یا فردی رسانه ای هستید، شبکه هایی نظیر تویتر و فیسبوک بسیار اهمیت دارند. اگر شما به دنبال استخدام هستید لینکدین بهترین گزینه می باشد. و همه ما باید پروفایلی در آنجا داشته باشیم. لینکدین رزومه شما می باشد. اما برای بسیاری از افراد دیگر ارسال مطالب متعدد و صرف زمان برای این کار تاثیر چندانی نخواهد داشت. شما ممکن است طرفداران خود را افزایش دهید اما تبدیل آنها به فرصت های واقعی یا کسب و کار مقوله ای کاملا جدا می باشد.

اجازه دهید سوال ساده ای بپرسم: اگر شبکه اجتماعی ابزار قدرتمندی است، چرا بسیاری از شرکت های موفق و مدیرعاملین از آنها استفاده نمی کنند؟ طبق گزارش CEO.com و مطالعه Domo از سال 2013 بسیاری از مدیران اجرایی Fortune 500 در شبکه های اجتماعی شرکت ندارند. اما این افراد چرا از شبکه های اجتماعی دور هستند؟

یکی از دلایل این است که موارد تجاری قابل اعتماد نیستند. این درست است. برخلاف تصور افراد، تعداد طرفداران و همچنین تعداد بازدید وب سایت به معنای نتیجه سرمایه گذاری نمی باشد. این امر برای شرکت های خصوصی که مطالب مهمی ارسال نمی کنند ممکن است اهمیت داشته باشد اما برای افرادی که تصمیمات تجاری مهمی را به صورت روزانه اتخاذ می کنند اهمیت ندارد.

دلیل دیگر نیز وجود دارد که بدان دلیل مدیران اجرایی زمان خود را صرف شبکه های اجتماعی نمی کنند: آنها زمان اضافی برای تلف کردن ندارند. این افراد شاید در طول هفته نتوانند به مدت 4 ساعت از شبکه های اجتماعی استفاده کنند زیرا در حدود 80 ساعت را در طول هفته برای انجام کارها و مدیریت اقدامات صرف می کنند بنابراین فرصت کافی برای شبکه های اجتماعی ندارند و از سوی دیگر نیز قصد دارند ساعات غیرکاری خود را با خانواده های خود سپری کنند.

این بدین معنا نیست که شرکت ها نباید در شبکه های اجتماعی فعالیت داشته باشند. البته که حضور در شبکه های اجتماعی یکی از ضروریات می باشد. همچنین گفته های من بدین معنا نیست که مدیران از حضور در شبکه های اجتماعی هیچگونه سودی نبرده و حضور منجر به پیشرفت آنها نمی شود. بلکه منظور من این است که شبکه های اجتماعی فقط روشی برای حمایت از فروش به شمار می روند.

اگر برندینگ شخصی، شبکه های اجتماعی، و سایر موارد مربوط به آن بخشی از زندگی شما هستند، اگر شما فکر می کنید که در حال ایجاد یک شغل کارآفرینانه هستید، هرچه زودتر اقدام کنید بهتر می باشد.

هرگز در تبدیل شدن به یک کارآفرین یا مدیرعامل عجله نکنید زیرا برای این کار باید یک کسب و کار یا استارتاپ واقعی داشته باشید که محصولی واقعی تولید می کند. همچنین توجه کنید که شهرت شما صرفا با استفاده از یک عنوان، پروفایل تویتر یا لینکدین و مجموعه ای از مطالب دیگر ایجاد نمی شود. شما باید محصولی تولید کنید که مشتریان آن را دوست داشته و رضایت داشته باشند.

فرصت آن رسیده است که لباس های خود را پوشیده و وارد دنیای واقعی شوید که در آن مشتریان، مشاغل و فرصت ها وجود دارند. در اینجاست که باید علاقه واقعی خود را پیدا کنید: کارهایی که قصد دارید انجام دهید و یا کارهایی که می توانید بهتر از سایر افراد انجام دهید. آنجا نقطه ای است که نام و برندی واقعی برای خود ایجاد می کنید. در آن نقطه است که شما شهرت واقعی خود را به دست می آورید.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Design by: ramin saffariرامین صفاری

وبلاگ رامین صفاریramin saffari`s blog