8 Do's and Don'ts of Influencer Marketing
بازاریابی تاثیرگذار
18 مرداد 1395
How to Build a Brand That Stands the Test of Time
برندینگ – برندسازی
27 مرداد 1395

همکاری مشتریان شما با فریلنسرها

5 Reasons Clients Won't Work With Freelancers (And How to Fix It)

5 دلیل برای عدم همکاری مشتریان با فریلنسرها (و راه های برطرف کردن آن)

هیچ چیز برای یک فریلنسر ناراحت کننده تر از این نیست که با یک مشتری آشنا شده و تصور کنند که همه چیز بخوبی پیش می رود اما بعدها هیچ خبری از مشتری نشنوند. جذب مشتری بسیار خسته کننده و زمان بر می باشد. این امر به انرژی و هزینه نیاز دارد. هر دقیقه ای که برای جذب یک مشتری صرف می کنید از زمانی که می توانید برای سایر افراد کار کرده و در نتیجه درآمد کسب کنید کاسته می شود.

بنابراین اگر شما همواره مشتریان را در آستانه شروع همکاری از دست می دهید ممکن است برخی از اشتباهات زیر را مرتکیب شده باشید.

  1. شما یک روح آنلاین هستید

اولین چیزی که یک مشتری قبل از همکاری و تصمیم به همکاری با شما انجام می دهد جستجوی شما در محیط آنلاین می باشد. آنها قصد دارند شما را شناخته و به کارهای قبلی شما دسترسی داشته باشند.

مشتریان قصد دارند اعتبار و صداقت شما در کارهای قبلی را ارزیابی کنند. بنابراین اگر آنها نام شما را جستجو کرده و اطلاعاتی پیدا نکنند در این صورت شما هیچ شانسی برای همکاری ندارید. در این صورت مشتری به دنبال افراد با تجربه تری خواهد بود. شما در این حالت فردی ناشناس برای مشتری قلمداد می شوید.

راه حل: اگر قصد دارید به یک فرد حرفه ای تبدیل شوید، شما باید همانند یک فرد حرفه ای عمل کنید. این بدین معناست که باید وب سایتی برای خود داشته باشید. زمانی که شما یک وب سایت حرفه ای دارید، مشتریان می توانند کسب و کار شما را مشاهده کرده و در این صورت اعتماد آنها نسبت به شما افزایش می یابد.

  1. شما نمونه کار ارائه نداده اید

زمانی که مشتری در مورد استخدام فردی تصمیم می گیرد، وی قصد دارد نتیجه نهایی کار خود را نیز پیش از شروع مشاهده کند. آنها قصد دارند قبل از پرداخت هزینه از کیفیت کار فریلنسر اطمینان حاصل کنند.

بنابراین اگر قصد دارید مشتریان جدیدی را به سمت خود جلب کنید، شما باید بتوانید توانایی های خود را به آنها نشان دهید. نمایه و رزومه کاری شما می تواند کیفیت و عملکرد شما در کارهای پیشین را به مشتری نشان داده و به آنها اطمینان دهد تا همکاری خود را با شما آغاز کنند. زمانی که یک فریلنسر قادر به ارائه این موارد نباشد، مشتری تصمیم می گیرد با فرد دیگری همکاری خود را آغاز نماید.

راه حل: یک رزومه کاری برای خود تعیین نمایید تا افراد بتوانند به سرعت در مورد همکاری با شما تصمیم بگیرند. نمونه های خود را سازماندهی نمایید تا در صورت توسط درخواست توسط مشتری بتوانید به راحتی به آنها دسترسی داشته و آن ها را در اختیار مشتری قرار دهید.

  1. از پیشنهاد مشتریان بی بهره اید

یکی از دلایلی که مشتریان با شما همکاری نمی کنند نبود اعتماد می باشد. مشتریان باید بتوانند به نظرات مشتریان پیشین دسترسی داشته باشند. اطلاع از نظرات افراد پیشین می تواند منجر به اعتماد آنها به شما برای شروع کار باشد. اگر شما نظر یا پیشنهادی در اختیار نداشته باشید مشتریان نمی توانند از کیفیت کار شما و رضایت افراد از شما اطلاع داشته باشند.

راه حل: همانند رزومه، اگر شما فاقد نظرات مشتریان هستید سریعا با مشتریان پیشین ارتباط برقرار کرده و از آنها بخواهید تا نظرات خود در مورد شما و کارتان را ثبت کنند. این را به اولویت اصلی خود تبدیل کنید. اگر به مشتریان پیشین دسترسی ندارید می توانید از آنها بخواهید نظرات خود را ارائه دهند و به ازای آن کاری را به رایگان برای آنها انجام دهید. این را یک هزینه بازاریابی قلمداد کنید که در نهایت منجر به سود می شود.

  1. شما عجول هستید

اگر شما نیز مانند بسیاری از فریلنسرها هستید، ممکن است بعد از دریافت درخواست همکاری، یکی از این دو کار را انجام دهید. چندین ایمیل به مشتری ارسال کنید و از وی بخواهید که پاسخ دهد و یا منتظر باشید که وی با شما تماس بگیرد. هیچ یک از این روش ها مناسب نمی باشد. افراد دوست ندارند تحت فشار قرار بگیرند بنابراین هرگز نباید آنها تحت فشار قرار دهید. همچنین فشار آوردن ممکن است اعتماد آنها به شما را کاهش دهد و در نهایت نیز ممکن است از کار شما رضایت نداشته باشند.

راه حل: دو یا سه روز بعد از پیشنهاد همکاری با آنها تماس بگیرید. در این مرحله هنوز برای شروع همکاری یا فروش اصرار نکنید. به جای آن از وی سوالاتی در پیرامون پروژه بپرسید تا وی اطمینان حاصل کند شما نگران نتیجه پروژه هستید. همچنین از وی زمان شروع پروژه را جویا شوید. اگر بعد از این تماس نیز خبری از آنها نشد می توانید پروژه را منتفی قلمداد کنید. همانطور که پیشتر اشاره شد، مشتریانی که اطمینان ندارند به هیچ عنوان مشتریان ایده آل قلمداد نمی شوند.

  1. شما خدمات خود را ارائه می دهید اما ارزش آن را ارائه نمی دهید

در هنگام شروع کار دلیلی که برخی افراد نمی خواهند با شما همکاری داشته باشند این است که آنها شما را نمی خواهند. آنها به ارزش همکاری با شما پی نبرده اند. این امر بدین دلیل است که خدمات شما با نیازهای آنها سازگاری ندارد. اما مهم تر از آن ممکن است شما ارزش خود را به آنها ثابت نکرده اید.

شما به آنها نشان دادید که چه کاری می توانید انجام دهید. شما خدمات خود را به آنها اعلام کردید اما ارزش خدمات خود را به آنها نشان نداده اید. شما مزایای همکاری با خود را به آنها اعلام نکرده اید.

راه حل: شما باید ارزش کار خود را به مشتریان نشان دهید تا آنها بدانند در عوض همکاری با شما چه مزایایی به آنها می رسد. به آنها نشان دهید که با همکاری با شما زندگی آنها آسان تر شده و کسب و کارشان نیز تقویت می باشد. باید نشان دهید که با همکاری با شما می توانند در زمان خود صرفه جویی کنند.

کسب و کار و فریلنسینگ شامل ایجاد اطمینان و همکاری می باشد. اما باید توجه داشته باشید که درآمد نیز به این موارد بستگی دارد. بنابراین اطمینان حاصل کنید که ایرادات فوق که بسیاری از فریلنسرها انجام می دهند را مرتکب نشوید.

برای خود یک نمایه حرفه ای ایجاد نمایید. فهرستی از نظرات افراد را برای مشتریان جدید ارائه دهید و ارزش های خود را به فرد بیان کنید تا بتوانید مشتریان جدیدتری جذب نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Design by: ramin saffariرامین صفاری

وبلاگ رامین صفاریramin saffari`s blog