seo01
سئوی سایت
5 شهریور 1395
branding
برندسازی مناسب شما
17 شهریور 1395

کسب و کار آنلاین

online

20 روشی که می توانند کسب و کار شما را از سایر کسب و کارها از نظر آنلاین موفق تر سازند

آیا وب سایت خاصی وجود دارد که آمارش از وب سایت شما بیشتر است؟ این تجربه ممکن است بسیار سردرگم کنندهباشد. به نظر می رسد هر کاری هم انجام دهید نمی توانید آمار و رتبه خود را بالا ببرید.

این مقاله به شما چک لیستی را ارائه می دهد تا از طریق در فضای آنلاین از سایرین پیشی بگیرید. اگر بتوانید به طور مداوم این اقدامات را در پیش بگیرید (البته نیازی نیست که همه آنها را انجام دهید)، شما می توانید سرسخت ترین رقیب خود را نیز مغلوب سازید.

رقبای مناسبی را انتخاب کنید

عنوان بهتر برای این مقاله می توانست “20 ترفند برای پیشی گرفتن از رقبای اصلی آنلاین شما” باشد. این ترفندها شما را قادر نمی سازند تا از سازمان هایی که میلیون ها دلار را برای بازاریابی اختصاص داده اند پیشی بگیرید. رقابت خود را با دقت انتخاب کنید. در ادامه به نحوه انجام این کار می پردازیم:

  • از کلیدواژه های واقع گرایانه استفاده کنید: کلیدواژه هایی که قصد دارید در گوگل با آنها شناخته شوید را تعیین کرده و در گوگل جستجو نمایید و سپس SERP ها را بررسی کنید تا بدانید کدام کلیدواژه ها توسط کسب و کارهای کوچک و متوسط به کار برده می شوند. اگر کلیدواژه ای که انتخاب کرده اید توسط یک برند قوی به کار برده شده باشد، ناامید نشده و سایر کلیدواژه ها را بررسی کنید.
  • رتبه دامنه رقبای خود را بررسی نمایید: بعد از بررسی SERP ها، اکنون شما باید بتوانید رقبای اصلی خود را تعیین کنید (سایت هایی که همواره از نظر رتبه در چند کلیدواژه از شما بهتر می باشند). وب سایت و رتبه دامنه آنها را با استفاده از MozRank بررسی کرده (این امر را به طور رایگان از طریق MozBar انجام دهید) و خود را با آنها مقایسه نمایید. اگر رتبه آنها به طور چشمگیری با شما تفاوت دارد، سایت های دیگری را در نظر بگیرید که پیشی گرفتن از آنها آسان تر می باشد.
  • سئوی رقبای اصلی خود را بررسی کنید: اکنون که شما می دانید با چه کسی باید رقابت کنید، سئوی آنها را بررسی نمایید. آیا آنها از کلیدواژه ها در عناوین، تگ های تصاویر، URL ها و … نیز استفاده می کنند؟ اگر پاسخ این سوال منفی است، شما روشی را برای بهتر ساختن سئوی خود پیدا کرده اید.

در ایجاد رقابتی لینک مشارک کنید

  • از لینک های رقبای خود استفاده کنید: از ابزاری نظیر Open Site Explorer برای بررسی اینکه کدام سایت ها با رقبای شما تبادل لینک دارند استفاده کنید. اکنون بررسی کنید که چگونه می توانید از این لینک ها بهره مند شوید.
  • با استفاده از HARO لینک های جدیدی ایجاد کنید: بسیار خوب است که از لینک هایی که رقیبتان استفاده می کند بهره مند شوید اما برای موفقیت ضروری است که رتبه خود را نسبت به آنها افزایش دهید. می توانید با پاسخگویی به سوالات رسانه ای Help a Reporter (HARO) از لینک های وب سایت هایی نظیر Huffington Post، Forbes و حتی CNN بهره مند شوید.
  • کسب و کارهای محلی: لینک ها و نقل قول های محلی دریافت کنید: اگر قصد دارید که در جستجوهای محلی نیز به رتبه خوبی دست یابید، هیچ روش بهتری به جز استفاده از نقل قول ها (اشاره به نام برند یا کسب و کار شما بدون لینک) و دریافت لینک های محلی می باشد. توصیه می شود وب سایت خود را در Google My Business و وب سایت های محلی نظیر Yelp و Yahoo Local ثبت نمایید. به طور مداوم لینک های سازمان های محلی نظیر BBB یا اتاق بازرگانی استفاده کرده و ایده های خوبی را به رسانه های محلی خود ارائه دهید.

محتوای جالبی ایجاد کنید

  • محتوای طولانی تری در مقایسه با رقبای خود بنویسید: 85 درصد محتوایی که منتشر می شوند کمتر از 1000 کلمه هستند. این در حالی است که محتوای طولانی تر (بیشتر از 1200 کلمه) رتبه بهتری دارند. اگر رقبای شما محتوای کوتاه تری منتشر می کنند، محتوای طولانی تر و عمیق تری را با استفاده از همان کلیدواژه ها منتشر کنید.
  • محتوی بهتری در مقایسه با رقبای خود بنویسید: به محتوایی دقت کنید که رتبه اش از شما بالاتر است و تصمیم بگیرید چه اقدامی می توانید انجام دهید تا از آنها پیشی بگیرید. آیا سایر محتوا از ساختار دستوری پایینی برخوردار هستند؟ آیا سطح مطالب برای مخاطبین مناسب است؟ بررسی کنید که نقطه ضعف آنها چیست و از آن به نفع خود استفاده نمایید.
  • به دنبال طولانی تر ساختن باشید: یکی از بهترین روش ها برای پیشی گرفتن استفاده از محتوای عمیق و طولانی می باشد. زمانی که شما تمام زوایای یک مبحث را پوشش می دهید، از جملات ساختاری پیچیده تر استفاده می نمایید. برای این کار می توانید از ابزار HitTail نیز بهره بگیرید.
  • از محتوای جدید و تازه استفاده کنید تا به عنوان منبع نیز به کار برده شوند: همواره محتوایی را منتشر کنید که به عنوان منبعی برای خوانندگان، سایر وبلاگ نویس ها و خبرنگاران شناخته شوید (دو مورد آخر اصلی ترین روش برای دریافت لینک می باشند). مطالب آموزشی، راهنماها و … همواره از جمله مطالب موفقیت آمیز به شمار می روند. اگر شما در زمینه دانش خود فعالیت می کنید بسیار عالی است زیرا رقبای شما نمی توانند محتوایی نظیر مطالب منتشر شده توسط شما را ارائه دهند.

سئوی سایت خود را بهتر سازید

  • اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما با مرورگرهای موبایل نیز سازگار است: بسیاری از جستجوها در گوگل با استفاده از مرورگرهای موبایل انجام می گیرند بنابراین اگر وب سایت شما با مرورگر موبایل سازگاری نداشته باشد بخش مهمی از کسب و کار خود را از دست می دهید. از سیستم Mobile-Friendly Test گوگل برای اطمینان از سازگاری وب سایت خود با موبایل اطمینان حاصل کنید و مراحل مورد نیاز برای بهتر ساختن تجربه استفاده از وب سایت بر روی موبایل را انجام دهید.
  • سئوی وب سایت خود را بهینه سازی کنید: من پیشتر نیز به این موضوع اشاره کردم اما باید توجه داشته باشید که این امر از اهمیت بسیاری برخوردار است. از کلیدواژه ها در مکان های استراتژیک صفحه استفاده کنید. مهم تر از همه، کلیدواژه ها را در عنوان، URL، تصاویر و در محتوای خود استفاده کنید.
  • از طرح های مربوط استفاده نمایید: طرح به موتورهای جستجو کمک می کند تا اطلاعات موجود در سایت را تفسیر کند. هزاران نوع طرح وجود دارند: دستورالعمل، رویداد، فرد، کسب و کارهای محلی، محصول، نقد و بررسی و … برای اطلاعات بیشتر در این زمینه به WordStream مراجعه کنید.

سایت و محتوای خود را ترویج دهید

  • پست مهمان: پست مهمان روشی عهالی برای دستیابی به لینک های با کیفیت برای وب سایت شما می باشد. اما در نظر داشته باشید این روش را نباید صرفا به منظور دستیابی به لینک استفاده کنید. این سیستم را در بخشهایی ایجاد کنید که کاربران زیادی به آنها مراجعه می کنند. این روش برای افزایش ترافیک سایت بسیار عالی بوده و همچنین شهرت شما را به صورت آنلاین ترویج می دهد.
  • محتوای خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: از آنجایی که می دانیم گوگل لینک های شبکه های اجتماعی را نشان نمی دهد با این حال استفاده از این روش بسیار سودمند می باشد. هرچه تعداد محتوای شما در شبکه های اجتماعی بیشتر باشد، افراد بیشتری به آنها دسترسی خواهند داشت. داشتن مخاطبینی که همواره منتظر مطالب شما هستند بسیار ارزشمند می باشد و اگر رقبای شما صرفا بر روی سئو تمرکز دارند، این امر مزیت ویژه ای به شمار می رود.
  • نحوه استفاده رقبا از شبکه های اجتماعی را مورد بررسی قرار دهید: بررسی کنید که رقبای شما از کدام شبکه اجتماعی استفاده می کنند و عملکرد آنها را ارزیابی کنید. آیا این رقیب در یک شبکه اجتماعی حضور ندارد؟ آیا رقیب شما از سیستم هشتگ در تویتر یا اینستاگرام استفاده نمی کند؟ آیا آنها در یکی از شبکه ها تعامل و فعالیت کمتری دارند؟ نقاط ضعف آنها را پیدا کرده و از این اطلاعات ارزشمند به نفع خود استفاده کنید. اگر از این اطلاعات به دست از رقبا استفاده نکنید، بسیاری از تلاش های شما بیهوده خواهند بود.

یک اجتماع تشکیل دهید

زمانی که بتوانید به جای مخاطبین یک اجتماع را تشکیل دهید دیگر نیاز نیست که در هر یک از کلیدواژه ها از رقبای خود پیشی بگیرید. همزمان با پیشرفت شما به عنوان یک فرد قدرتمند در زمینه تخصصی خود، خوانندگان و مخاطبین شما حتی اگر از رقبای خود نیز در سطح پایین تری باشید از شما خریداری خواهند کرد.

  • در وب سایت خود یک اجتماع تشکیل دهید: ممکن است رتبه تنها عاملی نباشد که شما را از رقبای خود متمایز می کند، بلکه تعامل و علاقمندی شما به خوانندگان است که آنها را به سمت وب سایت شما جذب می کند. پاسخ دادن به تمام نظرات موجود در وب سایت نیز روش بسیار خوبی برای ایجاد یک اجتماع می باشد. ایجاد تالار گفتگو (Forum) نیز روش دیگری به شمار می رود.
  • در شبکه های مچازی یک اجتماع تشکیل دهید: یک گروه در فیسبوک یا لینکدین ایجاد کنید تا همه روزه در مورد موضوعات مختلف با خوانندگان خود در ارتباط باشید. این نوع از ارتباطات منجر به افزایش اعتماد آنها می گردد.
  • به طور مرتب از طریق ایمیل در ارتباط باشید: به طور مرتب از طریق ایمیل در ارتباط باشید تا کسب و کار شما در خاطر آنها بماند. اطمینان حاصل کنید که 80% ارتباطات شما غیر تجاری باشند زیرا در غیر این صورت اجتماع خود را متفرق خواهید ساخت.
  • به تمام ایمیل ها پاسخ دهید: زمانی که اعضا و بازدید کنندگان ایمیلی را برایتان ارسال می کنند حتما به آنها پاسخ دهید. این امر بسیار تاثیرگذار است و می تواند حس اجتماع و صمیمیت را در وب سایت شما ایجاد کند.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Design by: ramin saffariرامین صفاری

وبلاگ رامین صفاریramin saffari`s blog